maandag 26 juni 2017

Nieuwe brievenbus #3

De grote hitte is nu wel voorbij maar het blijft zeer warm. De paar wolken die af en toe voorbij schuiven maken de temperatuur draaglijk zodat ik mijn hooi kan opladen. Af en toe vloeit wat zweet maar niet genoeg om de kurkdroge grond ook maar iets te bevochtigen.
Nog 1 rij en dan zit het erop. Voorlopig tenminste.

Nog vooraleer ik aan deze rij kan beginnen word ik gebeten. Geen benul van wat. Geen beet te zien maar ik word onrustig. 't Begint te jeuken, ergens aan de binnenkant. De laatste rij moet blijven liggen tot morgen (geen regen in zicht). In de schaduw van mijn werkplaats ligt zeker het nodige om de jeuk tegen te gaan.

Der stoat geschreven en gedrukt da je moe scharten woar dat 'tjukt.

Wat mij gebeten had was opeens duidelijk. De 'nieuwe brievenbussen' eisten hun tol, zoals tollenaars dat plachten te doen. Ik moest kiezen: 'Drie is scheepsrecht' versus 'Two is company, three's a crowd'.
En ziedaar, mijn eerste keus was de juiste. De jeuk nam eerst nog toe maar na enkele uurtjes kon ik tevreden denken aan morgen om de 3de rij hooi op te halen


















(Elke gelijkenis met Darth Vader berust op puur toeval).

9 opmerkingen:

  1. Darth Vader was nochtans het eerste dat in me opkwam. Alle goede dingen in drieën, zoveel is zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boze onderbewuste heeft weer eens toegeslagen.

      Verwijderen
  2. Een mooie derde creatie. Maar een paard en een koe hebben 4 poten, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Paarden en koeien tellen niet mee: ze hebben maar 1 gat.

      Verwijderen
  3. Dit (overigens eveneens schitterend gemaakte) exemplaar kijkt een beetje nors. Als een man, die zojuist gebeten is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor alle duidelijkheid: ik werd niet door 1 of ander insekt gebeten, wel door de drang de reeks uit te breiden.
      Achter het norse gezicht steken insektenlievende gevoelens. Een Quasimodo zo te zeggen.

      Verwijderen